Minulla on käytössä siis seronil 10mg -tabletit. Aloitin keväällä tällä määrällä / päivä parin viikon ajan ja sitten siirryin 20mg annokseen / päivä. Kesän ajan söin näitä lääkkeitä ja totuttelin muutoksiin.

Huomasin suuremman annoksen (20mg) huonona vaikutuksena sen, että itsemurha-ajatukset lisääntyivät suuresti. Minulle sanottiin, että ei niitä kannata säikähtää.

He olivat väärässä, sillä minusta tuntui, että en pysty elämään arjessa jatkuvien ajatuksien kanssa, jotka sanovat minulle "hyppää korkealta katolta", "hirtä itsesi johonkin hiljaiseen huoneeseen" tai "hyppää moottoritielle korkealta sillalta". Tietyt paikat asuinkaupungissani muistuttivat näitä ajatuksia. Esimerkiksi koulu.

Palattua 10mg annokseen helpotti ja ajatukset vähenivät huomattavasti.

 

Olen huomannut lääkityksessä kyllä enimmäkseen hyvääkin, sillä se on vähentänyt mieliala-aaltoilun alimpia kuoppia.

Aloitettu hoito on laskenut hyvän olon tavoittamisen kynnystä.

Se on helpottanut mielialani hyvän puolen tavoittelua.

Se on avannut aistejani ja tyynettänyt huonojen ajatuksien myrskyjä.

Päässäni on rauhallisempaa ja enemmän valoa.

Itsetuntoni on kohonnut.

 

Osaan keskittyä hetkeen paremmin ja ajatella enemmän asioita. Hyviä asioita enimmäkseen. Keskittyä surutyöhön.

 

En ole moneen vuoteen osannut nauttia hyvistä asioista hetkeä pidempään, koska pimeys ja myrsky ovat vallanneet päässäni ja vienyt kaikki voimani.

Minulla on ollut hyvä, mutta heikko asenne. Nyt ajan myötä sekin on vahvistunut.

En ole koskaan ollut pois järjiltäni, enkä ole itsetuhoinen. Kokeilin 8. luokalla, mutta säikähdin ja lopetin välittömästi.

 

Tunteeni ovat aika heikot ja sekavat, mutta yritän kehittää niitäkin. Olen kasvanut sellaisessa ympäristössä, jossa en ole saanut näyttää voimakkaita tunteitani, siten miten niitä ehkä pitäisi näyttää. Olen hyvin hiljainen, tyyni ja ujo.

Seurustelu on ollut minulle hankalaa lähivuosina, koska voimani ja keskittymisení eivät riitä siihen, vaikka se onkin mukavaa.

 

Minulla on hyvä asenne ja usko suomalaisiin mielenterveyden hoitoihin.

 

Minulla kävi hyvä onni, että löysin itselleni sopivan huipputerapeutin ja saan työskennellä hänen kanssaan.

Tavoittelen masennuksen kaatamista. Minulla on siihen uskoa.